Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Saxnäs i mitt hjärta.

2013-03-18 14:21:18 i Jobb

Jag har själv gått i en byskola (Dalasjö) och det är speciellt att undervisa vid en byskola där det går elever från förskola till årskurs 9. Idag har vi till exempel gjort prov, jobbat med redovisningarna inför nästa vecka, kollat på klipp med kazoo-covers, spelat akustiska versioner på Alina Devecerski´s låtar och så sa en elev på 10 år till mig:
 
- Carolina, vet du vilken den värsta musiklektionen var?
- Nej, berätta. (Kände paniken komma, en lust att rannsaka min egen pedagogik och allt jag står för).
- Det var en gång förra året då du inte körde hit för att det var för halt. Då fick vi ha matte.... åh, det var så jobbigt! 
 
Sådana kommentarer lever man ju för i läraryrket! 

Skriv en kommentar