Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Projektpengar.

2013-03-01 15:24:00 i Jobb

¨
 
Idag är jag friställd från mina lektioner och jobbar i stället med att skriva en ansökan till Kulturrådet. Har nämligen en rolig projektidé på gång! För att genomföra den behöver jag ekonomiskt stöd och sådant kan man få från Kulturrådet om man lyckas skriva en riktigt bra ansökan för sin idé. Har suttit med detta sedan klockan 08.30 i morse. Det är så himlarns mycket man ska ha med! Det räcker inte bara med att kläcka idéen. Jag får flashbacks till studietiden i Umeå när begrepp och teorier snurrade runt i huvudet. Min hjärna är nu överhettad så snart tar jag sportlov och fortsätter med detta projekt på måndag! 

Kommentarer

Så himla spännande! Berätta mer

Skriv en kommentar