Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ljuset är tillbaka

2013-03-12 17:43:00 i Allmänt

och mina pelargoner, som stått i källaren och skämts hela vintern, har blivit nedklippta och omplanterade och nu spirar snart grönskan igen. /Tant Carolina
 
Den här bilden tog jag för en halvtimme sedan. Äntligen är det ljust igen. Jag blir alltid lika häpen när våren kommer tillbaka, år efter år. Där i november-januari tror man ju aldrig att man ska komma ut ur mörkertunneln mer.
 
 

Skriv en kommentar