Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Imras första utställning.

2013-06-16 20:31:00 i Allmänt

Idag åkte vi till Vännäs på hundutställning. Det var alla möjliga raser där, totalt 650 hundar!
Kristoffer och Kajsa kom förbi från Umeå och supportade!
Imras kullbrors matte hjälpte oss att trimma Imras hals. (Lägg märke till mitt happy face, haha!).
Kullbrodern - väldans stilig!
Här är jag och Imra inne i ringen!
Det gick bra för oss som tur var! Jag var så himla nervös precis innan. Trodde inte att jag skulle bli det, men man vill ju ändå att det ska gå bra. Imra fick omdömet "Excellent" vilket vi är otroligt nöjda med! Hon fick inget CK så vi fick inte tävla vidare - men hon är ju bara 15 månader och domaren i vår ring delade inte (vad jag hann se) ut några CK:n till så pass unga hundar då de inte är helt färdigutvecklade exteriört. Men omdömet idag bådar gott inför framtiden så nu peppar vi nya utställningar!
Imra skötte sig så bra idag. Det var en varm dag idag, många hundar och mycket folk som gick omkring men Imra var cool.
 
 
 
 

Skriv en kommentar