Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Besök, björnspaning och kubb!

2013-06-09 20:18:00 i Allmänt

I helgen har Christoffers mamma Kicki och hennes sambo Thomas hälsat på.
Vi hade bäddat två sängar i gästrummet som C nu ska göra om till ett "jaktrum"........... *Väntar med spänning på vad det kan innebära...*
Efterrättsförberedelse!
Christoffer fick en grill av mamma och pappa i inflyttningspresent och den var han icket sen på att inviga! Älgkött, såklart.
Gulligaste grannen Kerstin kom förbi med en sockerkaka hon gjort på ägg från deras hönor.
Idag har Anna hälsat på. Jag frågar inte vad hon gör när hon kliver upp på stolen. Jag vet att hon gör det för att få ett bra fotoperspektiv. Det är så vi funkar, vi "bloggerskor"....
I kväll har jag och skogsmannen varit på björnspaning/utsiktsspaning.
Sedan spelade vi kubb! Här är vinnarlaget.... /Dålig förlorare.
Bästa!

Skriv en kommentar