Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sabinahelgen.

2013-07-08 07:35:03 i Allmänt

I helgen har denna dam hälsat på mig.
Vi plockade sommarbuketter på en äng vid vägen.
Och så styrde vi bubbel i kvällssolen.
Förrätt: laxceviche (mathimlen).
Varmrätt: musselsoppa.
Nu har jag och Sabina känt varandra i sex år och på de åren har vi utvecklat en relation då vi ibland kan sitta helt tysta men ändå förstå vad den andra tänker. Det är fint!
 
 
 
 

Kommentarer

Anonym
Din laxceviche ser underbart god ut, kan man få be om receptet tack?! :)
Svar: Tack! :) Absolut! Jag gör cevichen efter detta braiga recept: http://www.recept.nu/malin_soderstrom/smaratter_och_tillbehor/fisk_och_skaldjur/laxceviche/
Carolina Lidström

Skriv en kommentar