Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nikki - fiske, glass, saga och övernattning!

2013-07-08 07:53:22 i Allmänt

I tisdags var Nikki och hälsade på oss - iPads är väldigt spännande, både för stora och små..
 
När vi ätit middag besökte vi byns badplats för att fiska. På med flytvästen och Nallen i handen så var vi redo! (Ps: hur söt får man egentligen vara innan det blir olagligt? Haha!)
Det finaste som finns med barn är att de stannar lika ofta som mig för att titta på fina saker. Till exempel fjuniga blommor som är mjuka mot huden, hur en regndroppe bildar ringar på vattnet, hur en fågel flyger krokigt över himlen, hur det luktar i luften och massa andra saker..Min kompis Anna sa att det bästa med mig var just detta: att jag kan stanna precis lite var som helst om jag ser något, att jag har ett sinne för de där extra som andra ofta bara passerar förbi. Det var fint sagt tycker jag.
Fick offra mig för att agna med masken.. tur att jag har fiskat med farfar så mycket när jag var liten så jag är härdad!
Vi fick några små abborrar och några små silvriga mörtar. Nikki tyckte att denna hink var mycket spännande men höll sig ändå på behörigt avstånd.
Sedan sa vi hejdå till fiskarna och släppte ut dem till kompisarna i sjön.
Väl hemma igen tog vi på pyjamas och tittade på Skönheten och odjuret och den här tjejen satt tyst hela filmen och kommenterade ibland händelseförloppet med hög skärpa (jag och Christoffer var tröttare än Nikki när filmen var slut). Som godnattsaga valde Nikki Hans och Greta och sedan pratade hon och pratade.. och pratade (med några gäspningar mellan meningarna) - ända till jag kom på snilleblixten att leka Tysta leken. Hehehehehehe. Som den tävlingsmänniska Nikki är vägrade hon att prata utan låg bara och kikade på mig ifall jag skulle råka säga något. Jag låtsades somna och så helt plötsligt tittade jag upp och så sov hon! 1-0 till mig! Sedan sov hon till klockan 07.30 och när jag försökte väcka henne mumlade hon bara och vände sig till andra sidan. När hon så hörde Jax tassar tassa fram över sovrumsgolvet satte hon sig rakt upp i sängen och utbrast: Heeeeeeej Jaaaaax! Goood morgon!
Jaha.. då ser man vem som duger.. hehe.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Nikki är så otroligt lättsam. Ytterst få barn jag mött som är lika självgående, tacksamma och glada som Nikki.

Inget gnäll, inget "ska ha", inget trots...
Svar: Ja, hon är otroligt lättsam och enkel att vara med! Hon var här i ungefär 17 timmar och inte ett endaste litet pip! Och så säger hon till när hon är kissnödig/törstig/trött osv. Cool tjej minsann! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar