Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tristessen med att vara sjuk!

2013-01-09 18:38:16 i Allmänt

Jag har inget att göra! Blev trött efter att ha spelat piano i tio minuter. Himla sjuka. Känner tristess. Jag är inte skapad för att ligga hemma på sofflocket. Nu vill jag hitta på något! Är i princip feberfri nu så planen för morgondagen är att jag ska åka till jobbet, hurra! Sysselsättning! Blir galen av det här hemma-varandet. Okej, jag har varit sjuk i två dagar, men det räcker för mig. Mardrömmen vore att få någon hemsk två veckors-influensa.
 
Snart är det helg. Då har jag två önskningar:
 
1: Soligt väder, 8 minus och utflykt till spännande ställe. Gärna en god apelsin också.
2: Ett mirakel sker i hallen: väggarna spacklar sig av sig själva.
 
Så. Då ordnar vi det. Nu ska jag bada bort den här sjukan!

Skriv en kommentar