Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Måndagsglädjen.

2013-01-14 17:22:03 i Allmänt

Saker som gjort mig glad idag:
 
- Fick fyra fina rödingar av mina elever i Saxnäs som lägger ut isnät nu under vintern. Mycket fin "löneförmån" må jag säga!
- Elever som ler när de spelar. Spelglädje kan ju vara det bästa som finns!
- Komma hem till två låtar i Spotify:s inbox. Jag och en av mina elever har väldigt lik musiksmak och vi tipsar varandra.
- Ett meddelande med en låtlänk som jag skrattade åt, högst internt och väldigt kul.
- Vinterns magiska sken över fjälltopparna.
- Vetskapen om att vårvintern nalkas. Alltså åh. Blir helt till mig när jag tänker på det. Allt det bästa ligger framför oss.
 
Det känns till och med kul att spackla ikväll. Det ni!
 
 

Kommentarer

Inte fel med röding! Gud så gott!

Skriv en kommentar