Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Till farfar.

2013-02-28 19:50:47 i Huset

Hej farfar!
 
Hoppas du har det bra där du nu befinner dig. Du kanske ser därifrån du är vad jag håller på med? Just det, jag renoverar hallen på ovanvåningen. Det kommer bli ett hårt jobb att få fram golvet, du gjorde ju allt så rejält, med en massa spikar. Tänkte också på dig i kväll när jag skulle skruva bort gångjärnen från garderobsdörren när jag skulle sätta upp reptapet - varför har du målat för skruvarna? Vet du hur svårt det var att få loss gångjärnen? Men du tänkte nog inte på det, för 68 år sedan då du byggde det här huset, att jag skulle bo här och dra bort skruv du skruvat i.
 
Idag blåser det. Det skulle inte farmor ha gillat. Hälsa henne, snälla du.
 
 

Skriv en kommentar