Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sjunga.

2013-02-04 21:07:37 i Allmänt

I kväll har jag repat jazz. Det går framåt, det är så mycket timing-grejer att hålla reda på - mitt huvud är ett enda virrvarr av blue notes. I början av januari var min röst inte i sin bästa form. Den var sliten, hes och när jag pratat mycket fick jag ont i halsen. Jag har nu kurerat rösten och den är i sin gamla vanliga form, känns skönt att kunna lita på den igen. Det är jobbigt att repa när man inte har koll på hur registren vill jobba, helt plötsligt kan bröstklangen ligga två heltoner ner och huvudklangen vara torr och tonlös. Men nu kör vi igen! Jag och rösten!
 
Kom gärna och lyssna den 2:a mars på Folkets Hus. Mer om tid och andra detaljer sen.

Skriv en kommentar