Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Samisk nationaldag.

2013-02-06 17:10:35 i Allmänt

Idag är det samisk nationaldag och vi har flaggat på jobbet. Vilhelmina är samisk förvaltningskommun och jag möter en del samiska elever i min undervisning, i synnerhet vid Saxnäs skola. Jag har tipsat om henne förr, men här kommer hon igen: Sofia Jannok, som sjunger på samiska. Jag försöker få mina samiska elever att lära mig språket och vid julas lärde jag mig Bjällerklang på samiska, det ni!
 
 
För övrigt: lagar i detta nu en trerätters middag till mina kära kollegor! Uppdatering följer..

Skriv en kommentar