Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Att åka dit på eget mynt.

2013-02-18 17:19:08 i Allmänt

När jag undervisar i ensemble (när man spelar tillsammans) är jag noga med att eleverna ska lyssna in varandra och att ljudbilden ska vara okej. Jag är också noga med att de ska ta ackorden på rätt sätt. Allt detta fick jag äta upp idag.
 
Situation 1.
 
Vi är på gång och ska spela en låt och jag pladdrar på om något (har en förmåga att prata mycket) och en elev utbrister:
 
- Men hallå! Sluta prata nu! Vi måste soundchecka mickarna!
 
Situation 2.
 
Jag får feeling och spelar lite slarvigt och en elev tittar på mig efter vi spelat klart och säger:
 
- Du missade på ackordet! Det ska ju vara ett A7sus4! Du spelade ett A7!
 
 
 
Där ser man...

Skriv en kommentar