Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Resultatet av pyssligheten..

2013-12-11 17:26:25 i Allmänt

I onsdags var jag på Blommona (eller Interflora som det heter nu men jag säger det gamla namnet ändå) och gjorde julinspirerade blomsterarrangemang.
Här är också en skapelse jag lyckades åstadkomma.
Den här kransen pysslade jag ihop när vi hade pysselkväll med jobbet.
Förut hatade jag att pyssla och fick ont i magen varje gång det stod "pyssel" på schemat i skolan. Jag tyckte att jag var dålig på det, jag hade inget tålamod och dessutom gillade jag inte att kladda ner mig.. Tror det har att göra med att jag en gång, under förskoletiden, blev tvingad att göra en "ballonggris" med hjälp av äggkartong, en ballong, tidningspapper och massa äckligt tapetklister som gav mig kväljningar. Som tur är har pysselfobin försvunnit ju älde jag blivit och nu pysslar jag mer än gärna - fast jag är ingen pyssel-nazi utan går mycket på känsla och gör lite som jag vill.
Ps: Grisen blev jätteful och jag blev arg varje gång jag såg den.
Ps 2: Har idag inget emot tapetklister.
 
 
 
 

Skriv en kommentar