Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lucka 9: Berätta om din stil när du var 15 år

2013-12-09 20:52:00 i Adventskalender

När jag var 15 år gick jag i nian och mitt klädintresse hade inte riktigt startat. Mamma lade liksom fram kläder till mig till jag var 12! Haha! Sjukt egentligen att tänka på det, men jag hade verkligen inget intresse. Jag ville väl se okej ut och ha hela och rena kläder på mig men jag hade andra intressen än att gå i affärer och handla kläder. När jag var 15 år hade dock ett litet intresse startat, men jag var absolut ingen tjej som nervöst skulle följa alla trender. När jag gick i skolan hade jag väl jeans och någon tröja som vem som helst och när jag kom hem hoppade jag i ridkläderna. När jag började gymnasiet började jag bli mer och mer intresserad av kläder och min stil börja sakta utvecklas. I helgen när vi var i Östersund såg jag 11-åriga tjejer gå runt i klungor i affärerna och prova kläder och rådfråga varandra - jag är glad att det där fick vänta för min del, av många olika anledningar.

Skriv en kommentar