Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lucka 8: Berätta om ett klädesplagg du minns från när du var liten

2013-12-08 20:44:00 i Adventskalender

Svampmössan! De var en röd mössa med mönstrat innerfoder i alla möjliga färger som mormor sytt till mig. Jag hade den jämt när jag var liten, kanske upp till 11-årsåldern. Mössan var perfekt när jag, mina bröder, grannen Lena och grannen Vikings barnbarn Emma, Ida, Johan och Max lekte "Alla under hökens vingar" (VILKEN FÄÄÄÄRG!?) för då kunde jag lugnt traska över farmor och farfars gårdsplan utan att bli tagen av den som var "höken" till de andras stora förtret. Till sist blev jag förbjuden att använda mössan när vi lekte den där leken........
 

Skriv en kommentar