Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lucka 24: Berätta om en gång då du kände dig älskad.

2013-12-23 09:17:32 i Adventskalender

Det var en höstdag och träden hade börjat bli gulorangeröda utanför fönstret. Vi åt middag och pratade om dagen som gått och om andra olika saker vi kom in på. Plötsligt säger Christoffer:
- Det här är alltid den bästa stunden på dagen! Att komma hem och äta middag och prata med dig.
Att få höra de orden, att av hela hans dygn så är stunden med mig den mest värdefulla, gjorde att jag kände mig älskad.
Stekenjokk, Vilhelmina. Sommaren 2013.
 

Skriv en kommentar