Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lärarlycka

2013-12-18 22:08:30 i Allmänt

Kom precis hem efter att jag varit på Saxnäs skolas julfest där mina elever bjöd på sång och gammal hederlig rock'n'roll. När eleverna spelat hela låten och gjort det mest tighta avslutet lyste lyckan i deras ögon. Och det, mina kära läsare, just det är det jag brinner för och det är precis just därför jag jobbar med det jag gör. Att få coacha dessa barn och ungdomar in i musikens värld, se dem våga och se deras glädje när de lyckas - det är oslagbart.
Nu hör jag rykten om att de ska starta ett skolband.. om jag kommer på deras första gig? Givet!
 

Skriv en kommentar