Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hej då 2013!

2013-12-30 19:48:00 i Allmänt

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Ja. I april var jag på kryssning för att fira min vän Sabina på hennes 30-årsdag och i oktober följde jag med Christoffer och Jax på en jaktdag och jag hade verkligen tur som fick bevittna ett fint ståndskallsarbete med en fälld oxe som resultat. Jag ansökte dessutom om pengar från Kulturrådet för att genomdriva ett projekt via organisationen "Skapande skola" - ett låtskrivarprojekt med mina 9:or. Sjukt roligt och givande! 
Genomdrev du någon stor förändring?  Nja, egentligen inget speciellt förutom att jag alltid tänker "Nej tack" innan jag tackar ja, för att minimera risken att göra för mycket då jag tycker att det är så roligt. Jag lärde mig detta av min kollega Hans, ett mycket klokt tips. Det gör att jag hinner tänka på om jag verkligen vill, har tid och ork till allt jag först vill tacka ja till. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja! Min barndomsvän Linda fick en liten Eli och min vän Anette fick en Max!

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Den 7:e september då jag och Christoffers syster Linda sprang Tjejmilen i ett supervarmt Stockholm! 
Snodde bilden från dig, Linda!
Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov inte! Fick nog av döden år 2012. 

Vilka länder besökte du? Jag stannade hemma i Svea rike hela året. 

Utsikt från vår gård.

Bästa köpet? Mina nya kängor - stabila, pålitliga och grymt sköna att vandra i! Och min lila skaljacka från Haglöfs. Älskar snygga kläder med hög funktionalitet. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, att jag äntligen träffade rätt. Jag minns när jag satt i mitt vardagsrum tillsammans med Idamari, Emily och Nikki under jullovet för precis ett år sedan och sa att jag för alltid kommer att leva ensam då jag nog inte kommer att hitta någon som vill samma sak som mig. Som gillar att vara utomhus och göra grejer, att vara med hundar, som gillar lugnet med att bo i en by. Och så stod han bara där. Några veckor efteråt. 

Och att jag dessutom fick en fin jämte på köpet var väl inget jag kunde tro!

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? 2013 har varit ett av mina absolut bästa år i livet. Jag har känt mig harmonisk och det är fint tycker jag. Jag vill bara att det ska rulla på i HARMONIIII! Kanske någon fler givande utmaning på jobbet.

Favoritprogram på TV? Mästarnas Mästare! 

Bästa boken du läste i år? Svårt! Men jag måste nog säga "Italienska skor" av Henning Mankell. Den var speciell.

Största musikaliska upptäckten? Maxida Märak, James Vincent McMorrow, Jaerv och Erik Satie.

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Att ansöka om och få stipendiepengar till låtskrivarprojektet! 

Din största framgång på det privata planet? Att jag vågar tro på kärlek och vågar ge mig hän till den med full kraft, även fast jag vet att kärlek kan vara förgängligt och att jag bara gör saker som är roliga, det andra struntar jag i (fast vissa sysslor som att diska och dammsuga måste man ju ändå lix göra). 

Största misstaget? Att jag sprang Tjejmilen trots lunghosta vilket resulterade i en sju veckor lång bihåleinflammation som förstörde nästan hela min träningshöst. Aldrig mer träna sjuk! 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag var och är gladare nu. 

Vad spenderade du mest pengar på? I april slog jag till och köpte mig en bil! En V70. Så nu är jag som en riktig Svensson: villa, volvo och vovve. Och jag trivs för himlarns bra med det. 

Något du önskade dig och fick? Någon att hitta på roliga saker med, att somna med om kvällarna och vakna med på morgnarna och någon som får mig att skratta. Och han fanns. 

Något du önskade dig och inte fick? Faktiskt inte. 2013 var ett mycket generöst år. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Jag jobbade på dagen och fick finbesök på kvällen av Emily, Nikki, Johanna, Emma, Linda och Agnetha. 

Nikki var festklädd dagen till ära!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att inte vara sjuk i sju veckor i höstas samt att de bittra människorna man då och då stöter på skulle ha spelat in sig själva för att höra hur tjatigt och enerverande deras eviga gnäll blir (i hopp om att de ska råda bot på sig själva). 

Vad fick dig att må bra? Givande arbete, kärleksfull relation, musik, meningsfulla vänskapsband, en lång och härlig sommar, jobbiga men roliga träningspass och massa hundmys! 

Vem saknade du? Mormor.

De bästa nya människorna du träffade? Christoffer och hans familj och vänner.

Mest stolt över? Att jag är duktig på att ro i land de projekt jag påbörjar och att jag bara blir bättre och bättre på det. 

Högsta önskan just nu? Kör i vind, 2014! Jag hänger på! 

Älskade Dalasjö.
 

Kommentarer

Anette
En underbar sammanfattning av ditt år. Gott nytt år på dig å hoppas att fortsättningen blir minst lika bra för dig :-D Kram på dig så ses vi nästa gång vi kommer norr över. Ps Du missade att Max kom till världen ;-)
Svar: Jamen just ja! Förlåt! Haha! Jag är ju lite förvirrad som du vet! ;) Det ska jag genast skriva in också. När kommer du hit nästa gång? Kram!
Carolina Lidström
Evy och Lasse
Kul att läsa det du skriver. Gott slut och GOTT NYTT ÅR vill vi önska er alla. / kram
Svar: Tack detsamma! Kram!
Carolina Lidström
Anette
Jag vet inte när jag kommer, men troligtvis kommer jag en sväng i januari :-D
Svar: Bra! Då måste vi ses! Hör av dig!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar