Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur mobilen

2013-08-13 11:26:00 i Allmänt

Bästa Anna i deras stuga i Lerviken! Tog denna bild för att minnas nyansen på möblerna, färgnörd som jag är.
Vaktade Kerstins hönor.. var lite rädd.
Det är vackrast när det skymmer - fast i juni blir det aldrig mörkt.
Skörd från pallkragarna på gården!
Två kompisar.
Grinden, mina vänner. GRINDEN.
Jag och storebror äter sushi!
Och när man hälsar på hos brorsan får man flädersorbet, tackarrrrr.
Älskar "logiken" i gamla skolplanscher... Denna hänger i Kristoffer och Kajsas gästrum.../Avundsjuk
Gillar att dela adress med honom. Ps: Lägg märke till mina högst oglamorösa, leriga stövlar i kombination med nagellacket.
Hade den här lille filuren på besök och han ville se film. Jag sa att han fick vänta till när Christoffer är hemma om han vill titta på den där filmen. Hehe. Emma, nu kan ni komma och hälsa på igen!
Fiskar!
När jag hade på mig de här kläderna frågade Christoffer vad jag hade på mig. Jag bara: Vaddå? Det är ju en skön bussåkaroutfit. Då sa Christoffer att det var en kombination han inte trodde han skulle se mig i. Jag tycker i alla fall att det gick fint att åka Lapplandspilen i outfiten för att sedan möta upp mamma, pappa och Imra i Uppsala för traditionsenlig stadsvandring innan IKEA. Här får ni outfiten om ni vill härma vetja:
Tröja: Mjukaste kashmir från softgoat.com
Klänning: Älskat garderobsfynd.
Tights: Nå gammrat från nån byrålåda (skönt att slippa frysa på bussen)
Skor: Nya löparskor från Asic.
Accessoar: 16 månaders flat coated retriever-tik.
Väska: Mammas gamla skinnväska som jag snott och haft i flera år.
Utsikt: Uppsala domkyrka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Jenny
Jag tyckte att det var en perfekt buss-åkar-outfit (kan man skriva så?) och nu inser jag att jag inte ätit några rädisor i år, skam!!
Svar: Tackar! :) Ja, skynda dig! Kanske finns det några färska och fina kvar i affären. Synd att säsongen är så kort!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar