Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Här får man sitta så länge man vill!

2013-08-10 12:41:00 i Allmänt

I stugan har vi två toaletter och en av dem är ett utedass. Jag älskar utedass - särskilt vårt som är så mysigt att man kan sitta där hur länge som helst.
Korgen är från lagårn i Dalasjö och väggarna är målade vita och själva sitsen och golvens grå färg har mamma blandat själv av vit färg och mörk grå efter devisen "man tager vad man haver".
Kommoden kommer från gammelfarmors hus, spegeln är från mitt hus och tvättkärlet och kannan har mormor köpt.
Tycker att den passar ypperligt på vårt utedass.
I fönstret hänger en spetsgardin som mamma sytt och i ett snapsglas står en ros. Här skymtar man gaveln på stugan och så gäststugan i hörnet- där ska jag få göra om nästa år (blir helt till mig när jag tänker på hur jag ska göra!).
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Gudarns så fint utedass!! Kanske är något sånt man ska satsa på? ;)

Skriv en kommentar