Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Blåbär, möte och middagsplanering.

2013-08-06 23:03:10 i Allmänt

När jag får sommarlov (okej, semester, men det låter så härligt att säga sommarlov och jag är ju faktiskt ledig nästan lika länge som mina elever) känner jag alltid att jag har oceaner av tid att göra saker på och så gör man alla de där sakerna och vips så knackar hösten på dörren. Men vi är icke där ännu! Hela augusti är sommar för mig. Idag har jag sprungit med Imra (en kass runda där jag hatade varje steg, men sådana måste ju också få finnas (..fast helst inte), varit runt till grannarna och planerat inför vår grannmiddag på lördag, plockat blåbär och haft planeringsmöte med styrelsen inför Dalasjörundan den 17 augusti. När jag blir pensionär kommer jag aldrig att ha tråkigt och ha lite att göra. Spåren man sätter som ung blir med en som gammal hörde jag av en vis, äldre person jag känner. Jag tror på det. 

Skriv en kommentar