Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nära döden-upplevelse

2013-04-10 16:44:04 i Träning

Var nyss med om en läskig sak. I eftermiddag då jag slutat jobbet var jag till Blodbussen och gav blod. De tappar ju blodgivare på 450 ml och efteråt får man ligga kvar en stund på britsen och dricka juice som man får. De säger att man inte ska utsätta sig för pulshöjande aktivitet nära inpå blodgivning.
Äh, tänkte jag, jag har ju planerat att springa idag så då springer jag. Jag skulle dessutom springa och hämta Jax som har varit i Christoffers morbrors hundgård idag. När jag sprang iväg kändes det bra. Solen lyste och stegen kändes okej. När jag hämtat Jax och vi sprang tillbaka kände jag mig plötsligt lite svag och liksom seg i kroppen. När jag hade ungefär 500 meter hem började det svartna för ögonen, jag blev spyfärdig och fick kämpa med att hålla ögonen öppna för att orka gå hem. När jag kom hem lade jag mig på golvet där jag låg en bra stund. Nu har jag dock kvicknat till och ska ta en dusch. Vid nästa blodgivning ska jag icket träna efteråt - dagens lärdom.

Kommentarer

Men åh!
Man ska lyssna på de däringa. De vet vad de pratar om.
Svar: Ja, jag vet. Jag lärde mig verkligen en läxa! Huvvaligen. Du får komma hit så kan vi springa tillsammans! :)
Carolina Lidström
Men fy så otäckt!
Svar: Ja, det var riktigt obehagligt!
Carolina Lidström
Lars
Du ska vara rädd om dej.
Svar: Tack snälla Lars. Jag lovar att jag ska vara det. Vi ses snart! Kommer ner till stugan om en månad! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar