Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lördagsmiddag.

2013-04-07 15:22:00 i Allmänt

Igår hade vi en middag med familjen och egentligen har inte ovanstående bild något med det att göra men jag vill bara visa denna skapelse. Visst är den fantastisk? Det är jag, mormor och mamma som pysslat ihop den av en klädnypa, piprensare och spilltyger.
 
Förrätten: ceviche. Vill äta det jämt.
 
Huvudrätten: Bouillabaisse med räkor, abborre och färsk lax.
 
Fina Kajsa!
 
Till huvudrätten bakade Kajsa ett grekiskt lantbröd och jag gjorde min aioli.
 
Ludvig spontanbjöd på improvisationsteater!
 
Mamma skrattade så hon fick tårar i ögonen.
 
Sedan körde vi min favorit: stafettskrivning!
 
Och så överraskade pappa (som har en extremt ful peruk på sig om ni undrade) oss alla med att spela en massa låtar, covers och egna, och mellan låtarna höll han små tal och bjöd på anekdoter på ett sånt där prestigelöst och sjukt roligt sätt som bara pappa kan.
 
Mamma och Christoffer.
 
Till vissa låtar klädde han ut sig också. (Nallens roll vet ingen ännu, den bara satt där).
 
Hanna och Ludvig.
 
Till efterrätt gjorde vi pavlova med passions- och limecurd - jag hamnade i mathimmelriket när jag provsmakade curden - gör den! Googla!
 
Min familj betyder så mycket för mig och jag är verkligen tacksam över stunder som de här.

Kommentarer

Linnea W
Ingen dålig familjemiddag! Maten ser helt underbart god ut. Kram
Pappa
I samband med att jag drog "Berg ! Jag kan inte få upp min kokosnöt", en omgjord Povel Ramellåt, hade jag bjudit in Carolina som kompade på ukulele samtidigt som hon körade i refrängerna.

Vi blev då plötsligt ett litet band som jag listigt döpte till Teddybears Dalasjö. Därav nallen.

Jag förklarade detta stillsamt vid mitt lilla framträdande men det kanske trillade bort bland alla harmonier och tonartsbyten.

Peruken passade in i en tolkning av en Gesslelåt.

Tack för att ni ville lyssna !
Stämningen i bilderna är underbara! Förrätten såg fantastisk ut! Jag hade gärna varit en fluga på din axel!
Monika Helena
Vilken underbar familj och vilken fantastisk middag.
Kram.
Anna
CURDEN! Pax att vi gör den till helgen när jag kommer.
Svar: JAAAA! Det gör vi!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar