Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur mobilen

2013-04-14 14:17:00 i Allmänt

Går bra för den där vimpeln..
 
En kväll gjorde jag pizza med mina svenskaelever i hemkunskapssalen på skolan och de dukade så fint!
 
Klänning, strumpbyxor, Lilla My-skorna, skön tröja och sjal - vardagsuniformen.
 
Rättade prov :)
 
HATAR när detta händer. Förgrymmade maskiner!
 
En söndag följde jag med på hundutställning och jag fascinerades verkligen av denne man. Han var saklig, lugn och pedagogisk, dessutom hade han glimten i ögat - min typ av herre.
 
Hälsade på Christoffer på hans kontor. Här sitter han och jobbar med skog. Och sånt. Men ibland är den jäkeln ute och åker skidor eller kör skoter och "tittar på avverkningar" och dylikt och så skickar han gemytliga bilder på fjäll och vyer. Då blir jag avundsjuk!
 
Jag gillar färg. Och att organisera elevernas prov.
 
När Christoffer inte sitter på kontor eller åker skidor i skogen ligger han ibland hukad i min trapp och gör mätningar för reptapet, allt under strikt övervakning av arbetsledaren, det vill säga JAG.
 
Var med Imra till veterinären för att ta spruta och hon ville shoppa lite - det kom inte på fråga. Veckopengen överskreds vid sprutan.
 
Påkommen....
 
 
 

Kommentarer

Jenny
Är det herr Hall som är domare?

Svar: Nej, han heter Olle B Häggqvist :)
Carolina Lidström
Matts
Jotack du...den där fiskoljan hon sniffar på, den kostar den................................................

Och Christoffer lever ett livsnjutarliv :)
Svar: Haha, ja, det stämmer! Vi andra, vi får slita vi... hehe :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar