Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Första dagen efter påsklovet.

2013-04-08 14:20:00 i Jobb

Nu ska jag packa ihop och köra hem efter en hel dag med ensemble med eleverna i Saxnäs. Ville bara passa på att tipsa om en smart grej om man vill lära sig, eller bli bättre på, ett instrument. På Youtube finns det väldigt många klipp på låtar och hur olika instrument ska spelas i låtarna. Sök bara på "How to play" och låtens namn + instrument. Idag spelade vi "Boulevard of broken dreams" av Green Day efter elevernas önskemål och jag lät trumeleven kika på detta klipp medan jag hjälpte gitarristerna och basisten - Youtube kan verkligen vara en bra extraresurs! 
 

Skriv en kommentar