Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Prettotanternas bokcirkel

2012-09-29 10:29:28 i Allmänt

Som ni kanske vet är jag ju med i en bokcirkel som kallas "Prettotanterna".
 
Igår träffades vi här i byn i en Bagarstuga där vi bakade pizza och diskuterade boken vi läst (och mycket, mycket annat också!).
 
Bland annat om naturmytologiska väsen - ett av mina favoritsamtalsämnen, i alla fall i grupp med människor som faktiskt har något att berätta!
 
Det var så fint i stugan och tiden hade stått stilla.
 
Så fick var och en baka sin pizza och fylla den med valfritt tillbehör.
 
Nu har jag varit med i gruppen i ganska precis ett år och varje gång vi säger "hejdå" längtar jag till nästa gång vi ses!

Kommentarer

Vilka mysiga bilder! Lät inte alls tokigt med ett sådant trevligt gäng att träffa med jämna mellanrum!

Skriv en kommentar