Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vilda vovven, kylans grepp och vinterpyntad farstukvist.

2012-10-28 19:26:00 i Allmänt

På fredagkväll snöade det så mycket att det yrde in på farstukvisten. Var tvungen att dokumentera och det resulterade i denna gryniga aftonbild.
 
Vi har haft besök av två släktingar från Dalarna och jag gjorde mintchokladmousse med hallon till efterrätt.
 
Idag var det magiskt väder så jag och Johannes gick ner på sjön för att glida omkring på skridskoisen.
 
Tröttnar aldrig på detta.
 
Vilda vovven (som befinner sig i den värsta trotsåldern) var glad som vanligt!
 
Nu är det vintertid!
 
Bättre bild på den vinterpyntade farstun. Allt är fynd från gården och grankvistarna hämtade jag när jag högg julgranen förra helgen.
 
 

Kommentarer

Lars
Jag får tacka för den finna efterrätten och trevligt prat under kvällen.
Svar: Tack detsamma! Det var så kul att ni kom! :) Vi ses till sommaren!
Carolina Lidström
oj, har ni redan is på sjön??
Svar: Jajemen! Det har varit så pass kallt. Den är runt 5-6 cm. Den lär nog försvinna snart och komma tillbaka sen på riktigt.
Carolina Lidström
Så himla fin bild med frosten i gräset och Johannes!
Svar: Tack! Blev nöjd över den! Fint motiv!
Carolina Lidström
Monika Helena
Vilka fantastiska bilder. Fota kan du också.
Kom hem från Stockholm ikväll
och hade hoppats på sparkföre men nu är det bara blåisen.
Tyvärr har jag ingen möjlighet att komma och se ditt vackra hus eftersom jag inte har någon bil.
Får njuta av bilderna på bloggen så länge. Kommer gärna till våren per cykel.
Svar: Tack snälla du! Du är så välkommen till våren! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar