Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Denna dagen, ett liv - som farbror Melker skulle ha sagt.

2012-10-09 17:04:00 i Allmänt

När jag funderade på vad jag ville utbilda mig till tänkte jag att jag ville ha ett jobb där jag känner att jag lever. Förstår ni? Jag vill ha ett jobb där jag inte går och tittar på klockan hela tiden, ett jobb där jag känner att tiden går fort och att man hinner uträtta saker. Idag har tiden gått fort. Kanske för fort. Jag har i alla fall känt att jag lever.
 
 

Skriv en kommentar