Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Grannskapet.

2012-10-01 22:00:00 i Allmänt

Förlåt för korning bild, men den är fin ändå tycker jag.
 
Ikväll har vi varit hos Karl-Johan och Kerstin och firat Kerstin som fyller 50 år idag. Att ha bra grannar är en väldigt underskattad sak då man väljer boende. Man kikar på pris, läge, förbindelser, skola, dagis, jobbmöjligheter och fritidsintressen och så vidare - men grannar kan man ju inte räkna med på ett sätt, för man kan ju inte veta och känna till något om grannarna förrän man flyttar till ett nytt ställe och lär känna dem. Jag är i alla fall nöjd med mitt grannskap.

Kommentarer

ida
Haha va söt du är carro, och vilken fin bild! :)))

Skriv en kommentar