Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det känns så långt borta.

2012-10-23 17:25:48 i Allmänt

 
Emma dansar på ängen utanför mitt hus, juli 2012.
 
Sommaren 2012 var fantastisk på många sätt. En helg kom min gymnasievän Emma och hälsade på. Då var det juli, varmt och "yes, jag kan läsa en timme till för jag har ingen tid att passa imorgon". Nu är tider det enda jag passar, ständigt med en blick på klockan. Tiden går dock väldigt fort på mitt jobb. Jag kommer dit på morgonen och så helt plötsligt är klockan 16.30 och då kvällar jag. Tiden är också förgänglig. Ibland hinner man inte. Kommer inte i tid. I tanken, i tiden, i det viktiga reflekterandet. Det är då tiden blir farlig. Det är då den går för fort.
 
 

Skriv en kommentar