Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Agility

2012-10-03 21:12:23 i Allmänt

Ikväll var jag och Imra på Brukshundsklubbens agilitykväll för att miljöträna och testa olika agilityhinder. Vi fokuserade på enkla, låga hinder och tunnlar. Den "öppna" tunneln gick jättebra, likaså tunneln som svänger och jag tänkte att den "stängda" tunneln, där hunden måste gå fram hela tiden för att skynket ska lyftas, skulle vara svår eftersom den uppfattas som lite läskig för många hundar. Men icket! Imra kastade sig in i tunneln med full fart och kom ut på andra sidan med viftande svans! Hon är så rolig att jobba med - orädd och glad!
 
 

Skriv en kommentar