Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nu är hon borta

2012-11-04 11:58:00 i Allmänt

Det är den 4 november. Det faller små, tveksamma flingor utanför fönstret. Några fåglar sitter på mitt egenbyggda fågelbord och tittar sig vilset omkring med ryckiga rörelser. Jag har glömt att fylla på fågelmat. Har inte haft en tanke på det. Imra ligger på mattan och tuggar på ett ben hon fått som substitut till att våra tankar är på helt andra håll än hos henne. Då och då tittar hon på mig med en frågande, sorgsen blick. Det är klart att hon också vet. Hundar känner sånt. Det är knäpp tyst här inne. Bara klockan slår. Ett svagt tickande som ett tecken på att tiden ändå går.
 
Mamma ringde klockan 09.00. Jag visste direkt. Mormor somnade in imorse.
 
November, 2011
 

Kommentarer

Lars
Jag tänker på er.
susanne
Jag beklagar sorgen.
Det är aldrig roligt när ens nära lämnar en.
Molly
Åhhh så ledsen jag blir för er skull.... Jag tänker på er och tänder ett ljus för din Mormor! Kramar Molly
A E L
Beklagar.......
Åh, beklagar verkligen!
Tänker på er!
Allra finaste du. Döden suger. Det gör den. Mer finns liksom inte att säga. När du kommer till Umeå nästa helg har jag tonvis med te om du vill och orkar. Puss och kram och ta hand om dig <3
Åh vad sorgligt! Beklagar er förlust. Men det finns något större! Och minnena lever kvar.
Malin
Finaste ni , tänker på er allihopa <3
Elisabeth
Beklagar sorgen - tänker på Er alla. Det är tidens gång att vi ska lämna varandra men det gör ont ändå, jag vet.
Beklagar sorgen.
Mina tankar tillägnar jag dig, familjen, och alla som stod nära.
Kram.
Beklagar sorgen, verkligen jätte tråkigt.
Kram!
Monika Helena
Kram.
Emma J
Kram till er!
ag
Många tankar till dig och din familj. Kram!
Kajsa
Kram...
Ida
Beklagar verkligen sorgen! Stor kram till dig!

Skriv en kommentar