Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lördagsfrukosten den bästa är.

2012-11-24 10:34:57 i Allmänt

Den här stunden. Sova till man vaknar. Kliva upp i ett svalt sovrum. Trappa ner till ett knäpptyst hus. Snöflingor utanför fönstret. Den här stunden.
 
 
Jag har en ny muminmugg som jag glömt att visa! Det är temamuggen för vintern 2012. Muminpappan ska hugga en gran.
 
Väl i skogen träffar han Lilla My, en ren och några tomtenissar. Mycket fin. Den har blivit väl invigd i veckan.
 
 

Kommentarer

Jag gillar det lilla jag ser av ditt köksbord! Precis något i den stil jag själv söker :-)

Skriv en kommentar