Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jobbar hemma idag.

2012-11-01 11:37:00 i Allmänt

Eftersom det är höstlov nu så är skolan tom på elever så jag jobbar hemifrån istället!
 
Man måste förse sig med jobbahemifrån-proviant!
 
Jag letar nya stycken till min pianoelev, rättar arbeten och planerar ett spelmoment för åk 9 utifrån deras egna låtförslag.
 
På golvet är det lite kallt så jag måste ha tofflor på fötterna.
 
Har också börjat med Lucia-arbetet. Nu börjar sju veckor av körarr, stämmor, tågordning, levande ljus, glitter, skrattframkallande uppsjungningsövningar och nervösa körtjejer - så himla kul! Dock kommer jag att spy på allt som heter jullåtar efter luciamorgonen och luciasoarén - för att i september nästa år börja längta igen!

Skriv en kommentar