Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Valborgshelg i Umeå.

2012-05-01 18:48:40 i Allmänt


Jag har spenderat denna långhelg i Umeå. Fredagkvällen tillbringade jag på Tapas med Sabina och Erika.


Mmmmmm! Himmelriket! Gratinerade gröna musslor, rökta räkor med aioli och marinerade kronärtskockor med pinjenötter och parmesan och så viiin!



På lördag var det festligheter.


Jag och den bästa.


Fick presenter eftersom jag fyllt år!


Anna, Robert och Henrik kom förbi och så hängde vi hemma hos Johannes innan vi drog ut.


Vi drack drinkar och pratade en massa.


På söndagen hängde vi på Schmäck med storebror, Göran, Sabina och Peter.


Jag åt tomatsoppa och morotskaka.



På kvällen tittade vi på det årliga Umespexet i fyra (!) timmar. Vår vän Vischan spelade i orkestern, gitarr och banjo!

Det var den mycket trevliga och händelserika helgen!

Skriv en kommentar