Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Trädgårdsmästarn!

2012-05-01 19:55:08 i Allmänt


Titta vad som kommit upp i mitt land!


Idag har jag arbetat i trädgården som värsta trädgårdsmästaren. Jag har sågat ner en buske som var på väg in i växthuset, eldat ris, grävt och donat i växthuset, planterat om mina tomat- och chiliplantor (om det är någon som vill ha så säg till, jag har 20 (!) chiliplantor) och beskådat blommorna ovan.


Runt mitt äppelträd växer små vita krokusar.



Kommentarer

Kul att du kikade in hos mig! Vi verkar ha haft liknande dagar :-) Jag som har blomsterlökar så det räcker och blir över vet nu var jag ska sätta lite mina. Tack för det :-) Är du Umebo förresten?

Skriv en kommentar