Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Platsen.

2012-05-27 19:05:06 i Växtlighet



Här ska jag sitta och dricka mitt morgonte på sommarmornarna när väggdammet yr av byborna som åker till jobbet.

Stolen är från 40-50talet någon gång och min gammelfarmor har suttit på den i många herrans år och sedan dess har den stått i lagårn. Den är kanske i skabbigaste laget med sin avflagnade färg. Får se om jag åtgärdar det - annars tycker jag att den turkosta/mintgröna färgen är fin mot det av väder och vind nötta träet. Lådan är en gammal en som jag målat vit. Om ni ska plantera i gamla lådor/kärl av något slag - glöm då inte att göra dräneringshål i botten så överflödsvattnet kan rinna ut!

Skriv en kommentar