Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ni kan kalla mig Bonden.

2012-05-21 21:53:42 i Växtlighet


Jag har blivit lite av en bonde/tant/trädgårdsmästare/skogsmulle sedan flyttade in i farmor och farfars gamla hus och därmed fick en stor gård att ta hand om. Ibland känner jag ett akut behov av människor runt mig, vin i strupen och skratt som ekar i smala gränder - men 90 % av tiden trivs jag så här: i stövlar, håret i tofs, skitiga naglar och med en kratta som farfar gjort. De andra 10 % får jag i Umeå då och då när jag är där och intensiv-är. Livet är bra så.


Har fångat in några jordgubbsplantor som smitit iväg över gräsmattan. Nu är de på plats igen!



Har lagt fönsterrutor på de egengjorda pallkragarna och med detta hoppas jag på en fin drivhuseffekt.


Imra var med och höll ett vakande öga på arbetet (läs: åt gräs och tittade på fåglar).


Kommentarer

Pappa
Ja, nu är du både jordbrukare och ordbrukare !
Pappa
Ja, nu är du både jordbrukare och ordbrukare !

Skriv en kommentar