Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

23 000 tusen plant senare..

2012-05-26 16:47:48 i Natur/friluftsnörderi

Sammanfattning av dagen: Uppstigning 07.00, stadig frukost, bilen till en skogsbilväg, ett mördarhygge och ett hygge som jag aldrig vill se igen (jag tänker glömma det nu i skrivande stund) 23 000 plantor, en älg och två nyfödda kalvar i en skogsglänta, en redig bonnabränna, stenrös och gammris (orsakade ex antal svordomar från min sida), god lunch i solen med klubben, vattentorka, plantköttning, sköna bastufötter i gassande sol och helvetiska backlutningar...

Allt detta får man en dag med Dalasjö IK! Nu kan vi ställa till med en redig fest den 18/8 när klubben firar 70 år!

Kommentarer

idamari
Hehe! Plantsättning i mitt <3

Skriv en kommentar