Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sjalen - mitt bästa universalplagg

2012-03-12 22:37:27 i Allmänt


Av alla plagg i min garderob är min svarta sjal det bästa.


Den värmer när det är för kallt i bara skinnjacka.


Den värmer även i kalla universitetssalar.


Min svarta sjal används till mer än bara en sjal. Jag har den som täcke på bussar, som huvudkudde när jag åker bil, som solskydd på stranden med mera. Och man kan bära den lite hur man vill! Kastad runt halsen, hängande på axlarna, virad, omsvept. Ja. Ni fattar. Sjalen är mitt bästa universalplagg.


Kommentarer

Åh, du passar verkligen jättebra i sjal! Jag har liksom aldrig fått till det, utan är nog som snyggast med halsen bar. Men det är ju som du säger himla smidigt med sjal i jämförelse med en tjockare halsduk, dom passar ju in när som helst och hur som helst! :-)
Jag älskar också sjal! Förr bodde jag princip i sjal :) och vilken fin fläta på andra bilden!

Skriv en kommentar