Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur min mobil, del 10

2012-03-13 17:43:18 i Allmänt




Var och kikade på två av mina elever som spelade irländsk musik. Johannes tyckte att det lät som om de vore Midgårds-treor. Jag sa de till dem och så levde de på det resten av terminen!


Det årliga Lusse-liret! Min och Hans klass var på toppen och kämpade om segern men fick till slut ge sig mot en ÅK 9:a. Nästa år kommer vi att vinna, hehe!



I december roddade jag ihop mitt första luciatåg. Eleverna var jätteduktiga och jag var jättenervös.



Mäktiga berg i närheten av Saxnäs.


Min igensnöade hyrbil!


Drömriket för en färg- och papperfetischist! Jag både älskar och hatar sådana här typer av affärer..


En av de sista promenaderna med Timman.



Ute på skidtur.


Staffan, byns bonde, var snäll och styrde bort snön på min gård. Hela vintern har det varit som ett styrketräningspass att skotta snö, funkionell träning när den är som bäst!


Känns som om det är 100 år sedan vardagsrummet var i detta skick, men det har bara gått en månad ungefär. Lägg märke till mammas skeptiska min. Att måla direkt på råsponten var mest min och pappas idé (esteterna i vår familj).



Var i Umeå för två helger sedan och spanade in Johannes bands inspelning. Det lät fint. Snart får ni höra!



Jag satte mig i köket på Folkuniversitetet och snackade med Peter.



Så här såg det ut utanför musiksalens fönster för någon vecka sedan. Älskar dimma.


Gjorde godaste aiolin.


Det tråkigaste med mitt jobb: byta gitarrsträngar.



En nyvaken Carolina i torsdagsmorse på morgonbussen till Skellefteå.


Skriv en kommentar