Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fisketävling och schäfervalp

2012-03-17 22:18:35 i Allmänt


Idag var jag nere på sjön och deltog (okej, jag fiskade endast i tre minuter men det var för att jag var upptagen med att fascineras över skönheten nedan) i byns årliga fisketävling.


Åh. Långhåriga schäfrar alltså. De är så ståtliga! Denna lilla krabat är endast fyra månader gammal. Om det inte vore för att jag och Johannes redan bestämt oss för vilken hundras vi ska skaffa skulle en långhårig schäfer vara nummer två på listan! Saknar Bia. Saknar att träna en hund och se hur den utvecklas.

Skriv en kommentar