Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ludvigs student.

2012-06-10 20:32:54 i Allmänt


Taggade syskon inväntar lillebror.



Släktbild.



Kusin Andreas och storebror.


Imra var med hela tiden men när man bara är 12 veckor gammal kan det vara skönt att ta sig en tupplur mitt bland allt folk.


Ludvig, Oskar och Jocke.


Kristoffer höll ett bejublat tal. Han kan skriva tal, den mannen.



Pappa rördes till tårar.


Mormor var med såklart och hon hann säga några visdomsord.



Glad storasyster. Jag kände mig dock lite melankolisk under fredagen för när ens lillebror tagit studenten är det liksom ett bevis på att alla är på väg mot vuxenvärlden på riktigt. Hejdå, barndomen. Hejdå skolskjutsar. Hejdå scheman på kylskåpet.


Bästa trion.




Jag gjorde en paj med lemoncurdfyllning och med ett hallonmarängtäcke.



Jag och Kristoffer satt uppe många kvällar för att göra detta album till Ludvig som är en slags berättelse om honom bebistiden till studentålder.


Det blev uppskattat!



Mer presenter.


Och så den traditionsenliga cigarren!


Kommentarer

Anonym
Meen va fina bilder! Och grattis till Ludvig! :-)
A E L
Fina bilder. Som alltid.
Ida Ottosson
Så fina bilder Carolina!! Å grattis Ludvig!:) hoppas jag få se dig 'hemma' i byn snart! kram

Skriv en kommentar