Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Idde och Emi.

2012-01-08 19:48:37 i Allmänt


I helgen var Emily och Idamari här. Emily hann vara här i tio minuter innan hon sa: Ah, jag måste lägga mig på soffan!


Sedan satte jag dem i arbete - potatisskalning. Det finns inget jag hatar så mycket som att skala potatis. Tur att jag har fina vänner som tar den bördan.


Förrätt: laxtartar med avokado och senapsfrön serverat med ruccolasallad med senapsvinägrett. (Varmrätten och efterrätten var för goda för att hinna fotograferas).


Vad var det nu för skillnad mellan zoologi och ekologi? Frågesportdags iklädd mjukisbyxor och tjocksockar!


Efter en nattlig promenad var det så dags för sängen. Emily sov i utdragssoffan.


Haha! Morgonstund!

Tack för att ni finns.

Kommentarer

Emi
Underbart! Jag älskar er.
Så himla mysigt. Jag vill också!

Skriv en kommentar