Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fikon- och valnötsmarmelad, steg för steg.

2012-01-25 17:57:48 i Recept


I förrgår lagade jag marmelad inför gårdagens möte med Prettotanterna (bokcirkelsgänget). Det första steget är att hacka fikon.


Skala och hacka valnötterna, men blanda inte i dem förrän marmeladen kokat klart.



Blanda i koncentrerad svartvinbärssaft, två matskedar apelsinsaft och råsocker. Koka i ungefär 20 minuter.


Häll upp i en burk, klart!


PS - Peter, jag vet att du har bett om ett specialdesignat onsdagsinlägg men jag säger bara: du har hängt med John Petrucci idag. Var nöjd med det.



Kommentarer

P:et
Vilken process. Finns det en rapport över den här metoden?



Och ja, jag är tok nöjd (trots att morgonen saboteras med att jag inte hade någonting att läsa, förutom aftonbladets sport på internet).

Skriv en kommentar