Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

2011: januari - mars

2012-01-08 20:19:16 i Allmänt

Nu ska jag sammanfatta 2011 i text och bild. Vi börjar med vintermånaderna januari till och med mars!


I januari var det mest isande kallt.


Vi styrde en Hejdå-fest till Belgarnas ära. Här kramar jag Thomas - killen som plankar låtar han aldrig hört på några minuter.


Vinterpromenad vid älven i Umeå.



Vi hade världens roligaste inflyttningsfest hos Anna och Robert.


Och här är en mer spontan, men minst lika rolig, fest där vi lekte lekar och tävlade på blodigt allvar!


I februari gick jag snöiga promenader med fina vänner


och så var jag och Johannes med Molly i Bräntis och åkte pulka.


Påbörjade ett ytterst ambitiöst projekt i kursen "Estetisk kommunikation". Vi skulle gestalta "Narnia" genom ämnena musik, bild, textil- och trä och metallslöjd. Utomhus. På en grotta vi grävde i tio timmar. Jag har aldrig frusit så mycket vid ett musikframträdande någon gång. Nästa gång måste jag bromsa min kreativitet.


Hälsade på några får som var så upptagna med varandra att de knappt sa hej. Oförskämt, tycker jag.


Klev in i affären "Spets och ting". Ville aldrig kliva ut igen.


Och så blev det mars och jag åt frukost på temat Orange.


Var på Jazz i Studion med Sabina.


Det blev vår på rikigt och jag åt frukost med fönstret öppet.


Åkte hem till Dalasjö och Emily och Nikki kom och grillade korv nere vid sjön.


Var på "Verklighetens" spelning med Jocke.


Var på tjejfest - lägg märke till Annas vilda gestikulerande!


Upptäckte Bokcafé Pilgatan på allvar.

Det var det första kvartalet av 2011. Fortsättning följer! 






Kommentarer

Linnea w
Vad härligt det ser ut, och vad kul vi haft tillsammans:) tänkte på när vi var ute och promenerade i kylan på Haga, det känns som igår, men oj så mycket som hunnit hända! Hoppas vi ses snart! Kram

Skriv en kommentar