Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

2011: april - juni

2012-01-09 21:32:16 i Allmänt



När april kom gick jag på treårs-kalas.


Myste med att ljuset kom tillbaka.


Gick en massa våriga promenader med Johannes.


Pluggade inför en mastodont-tenta i klassisk musikhistoria.


Gosade med lille Arvid som föddes den 29 mars. Minifötter, titta hur fascinerad jag är!


Grillade hemma hos Sabina och barnen. M o O hade feber, man vill ju bara krama dem när man ser denna bild!


Spelade fotboll på mitt gamla extrajobb (mobilbild).


Fick påsklov och besökte Skellefteå Museums lanthandel. Vill bosätta mig där.


Åkte hem och hängde i fjällen


och gjorde vanilj- och hallonpannacotta med havrekex doppat i mörk choklad.


I maj hände det en himla massa roliga grejer. Vi hade konsert


där vi bland annat spelade den egenskrivna "balkanlåten".


Myste med Karl medan den andre tvillingbrodern Oskar sussade sött.


Gick på konsert med Sabina


nämligen en konsert där barn stod i centrum i ett låtskrivarprojekt som  Sabinas Göran (som också är musiklärare) var projektledare i. Det är sådana där stunder man verkligen förstår varför man är lärare! Magiskt bra var det.


I maj var det rätt mycket som pågick i allmänhet och då är det ju bra om man följer Viktors metod: att vila lite då och då.


På Kulturnatta hade jag och Peter en jazzspelning på Schmäck.
(Saknar våra rep, Peter! Det ska bli kul när ni kommer hit och hälsar på i helgen!)

Och slutligen skrev jag detta inlägg som ett slags hejdå till våren och studierna.


I juni tog jag min efterlängtade examen och här är mina snygga kusiner!


Paddlade kanot och tältade med den finaste personen.


Drack vin och skrattade vid älven i Skellefteå.


Firade bästa Claras student!


Åh, havet! Kan inte beskriva hur mycket jag längtar till i sommar då jag bara ska hänga runt på platser jag gillar!


Firade midsommar på Norrbyskär med ett gäng bra människor.


En midsommarnattsdröm.

Och det var april-juni, gott folk! Fortsättning följer!









Kommentarer

P:et
Dont forgett: I really look forward for this weekend also! :)
Så förbaskat vacker Sabina är på bilden när ni gick på konsert.

Skriv en kommentar