Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Förvandlingen.

2012-02-08 18:55:12 i Huset


Mormors gamla stolar från 50-talet såg ut såhär..


nu har jag givit dem en Carolina-twist genom att först måla dem vita och klä in dem i ett blårandigt tyg!

Färgen och tyget kostade sammanlagt 500 kr och jag och mamma (mamma sydde, jag kan knappt trä en symaskin) lade ner ungefär fem timmars effektiv tid på att fixa dem. En helt rimlig tid för två stolar som ser precis nya ut.

Häsningar/ nöjd tjej

Ps: Tack mormor för att jag fick dem!


Kommentarer

Där ska vi sitta och surra öronen av varandra, himla snart!
Ja! Kan vi inte ha en sleepover snart! Då kan vi ligga och prata om allt möjligt - Idamari ska också vara med! Vi planerar in det?! Puss!

Skriv en kommentar