Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Aktivitetsdag.

2012-02-02 17:13:30 i Jobb

Det är väldigt trevligt att få betalt för detta:

En solig, kall promenad från skolan till ridklubben med elever.
En fin stund i stallet med hästpyssel och prat.
En stund i manegen där jag fick använda mina gamla ungdomsinstruktörsskills.
Och det bästa: jag fick rida! När jag satt där på hästryggen tänkte jag att jag har världens bästa jobb.

Skolan ska införa fler aktivitetsdagar tycker jag. Det är så kul att hänga med sina elever där de tillbringar sin fritid och där dessutom jag tillbringade stor del av min fritid när jag var i samma ålder som dem.

Skriv en kommentar